Besökare

12 mars 2011

Melodifestivalen

Ja, vad skall man säga? jag är inte det största melodifestival fanet om man kan säga så, utan jag kollar mest för musikens skull. Jag är en riktig musiknörd!. Vad tyckte ni om låtarna i finalen? Det här är mina tankar.

Melodi nummer 1;
Danny - In the Club

Artist; Ja han är väl lite små gullig men tycker inte om han speciellt mycket. 4/10 p
Låt; Låter var grym, men ändå inte den var inte rätt låt för mello bara 2/10 p
Framförande; Ja han hade ju väldigt roligt på scenen och det var ju under hållande 6/10 p

12/30 p totalt.

Melodi nummer 2;
Sara - Spring för livet

Artist; Ja hon var väldigt söt och jag tyckte att hon sjöng fint, klänningen var ur läcker funderar på att leta upp en likadan. Skall försöka, men kanske lite kortare.^^ 6/10 p
Låt; Ja det var ju inte riktigt min musik stil men det låten var faktiskt väldigt väldigt bra, måste be kompisen fixa den åt mig^^5/10p
Framförande; Ja, man kanske inte kan säga något speciellt om denna låten då hon mest stod stil, men hon hade rätt "känslor" för låten och visade rätt ansiktsuttryck tycker jag;) 6/10p

17/30 p




Melodi nummer 3;
The Moniker - Oh my god

Artist; Ja, en av favoriterna i år! Så himlans go och glad hela tiden och han gav mig en glad känsla så han får 9/10 p
Låt; Super härlig med bra rytm! självklart en av favvisarna;) 8/10 p
Framförande; Jo det var nog den bästa under hela denna säsongen super härlig och allmänt bäst 10/10 p


27/30 p




Melodi nummer 4;
Brolle - 7 days and 7 nights

Artist; Nja, en av dom värsta jag vet, han är lixom inte det som jag skulle vilja se på tv rutan.2/10 p
Låt; Ja den var väl så där inte så att jag lyssnade ordentligt. Men jag hörde iaf att den var värd 5 /10 p
Framförande; Vad gjorde han han gjorde inte alls mycket tycker jag inget intressant iaf. 4 / 10 p

11 / 30 p




Melodi nummer 5;
Linda - E det fel på mig

Artist; Jag kan ju erkänna att jag faktiskt diggar henne och tycker hon är fantastisk och hon är faktiskt en av mina "idoler". 9 /10 p
Låt; Underbar rytm och härlig text ^^ Men kanske lite likt hennes andra låtar. 7/10
Framförande; Ja, likadant som The moniker, glad och roligt, man fick energi och blev glad för att hon var glad. 9/ 10 p

25 / 30 p




Melodi nummer 6;
Nicke - Leaving home

Artist; har faktiskt inget att säga, då jag tyckte han var dålig så kollade inte så noga. 2 / 10 p
Låt; Visst den var bar men inte med honom. 4 / 10 p
Framförande; Inte bra tycker jag han hade ingen känsla eller så ( enligt mig, ni får tycka vad ni vill ) 3 / 10 p

9 / 30 p




Melodi nummer 7;
Swingfly - Me and my drums

Artist; Han var as grym på att rappa, och har en "skön" kläd stil inte som alla andra rappare.! 7 / 10 p
Låt; Härlig var den men hade för mke skratt under den låten så hörde inte. 6 / 10 p
Framförande; Ja här måste jag säga att jag såg han och så men det var ju andra som typ sjöng med, men det var en drillflicka med:) extra poäng för det. 7 / 10 p

20 / 30 p




Melodi nummer 8;
Sanna - I´m in Love

Artist; Jätte söt tjej men gillar henne inte så mycket i "musik" världen. Men annars underbar tjej verkar hon vara. 8 / 10 p
Låt; Fin fin var den men inte hennes stil, 3 / 10 p
Framförande; Ja, den grejen hon stod i var ju fräck annars lite dåligt tycker jag. 4 / 10 p

15 / 30 p




Melodi nummer 9;
The playtones - The King

Artisterna; Nä, tyckte inte om dom men något roliga var dom allt ^^:) 7 / 10 p
Låt; Inte riktigt mig grej men passade dom bra 5 / 10 p
Framförande; Nja, kollade inte så noga på dom heller * Skäms* ( nä då ) 5 / 10 p

17 / 30 p




Melodi nummer 10;
Eric - Popular ( VINNARE )

Artist; Snyggast av dom alla skall jag säga!. Grymt söt och har en fin personlighet! Älskar honom 10 / 10 p
Låt; Passande till Esc och passar även Eric, text och rytm AWSOME!<3 9 / 10 p
Framförande: Toppen kollade på hela utan att blinka typ  bara för att det blev mke  energi:) 9 / 10 p

28 / 30 p




Okej i min röstning;

  1. Eric Saade
  2. The Moniker
  3. Linda Bengtzing
  4. Swingfly
  5. Sara Varga & The Playtones
  6. Sanna Nielsen
  7. Danny Saucedo
  8. Brolle
  9. Nicke Borg
Ja det var så jag tycket mello var:) Skulle Eric Saade vinna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar